söndag, februari 03, 2008

Norge

Hær sitter jag nu på Holmenkollen, med utsikt øver Oslo och den kænda hoppbacken. Kungen och andra celebriteter har hus hær omkring. Aldrig har jag sett något så vackert och idylliskt som denna plats.
Vægarna ær vældigt små hær, speciellt i vintertid, førstår inte hur jag någonsin ska våga mig ut på vægarna. Det ær otroligt mycket snø, på familjens bakgård ær det sækert en meter høg orørd snø. På gatorna kan man se folk som tar skidorna till jobbet. :P
Jag kom hit igår, familjefadern møtte mig på busstationen. Hade jag sett honom utan att veta vem han var skulle jag aldrig gissa att han var tvåbarnspappa och kirurg. Han ser ju ung och modellsnygg ut! Hur som haver... vi kramades och han tog min tusenkilostunga væska till bilen. Och vilken bil sen! Stor och rymlig med GPS som sæger till om man inte har bælte på sig eller om bilen står før næra något. Vi kom hem till deras vackra hus, dær stod maten på bordet som Caroline, deras tidigare au pair, och Lisa, den ældsta dottern, gjort. Carro flyttade efter maten, och ensam blev jag med Frode och Lisa. De gav mig en rundtur i hela huset och visade mig till min "lægenhet". Den ær inte så stor, men alldeles nyrenoverad. Hær finns toalett, sæng, bord + stolar, kylskåp, plattskærmstv, dvd, cd med mera. På en hylla sitter en teckning som Lisa ritat åt mig. ^^
Sent på kvællen igår kom mamman, Trude, hem med yngsta dottern Ella från en resa i Bergen. Ella sov, så henne fick jag træffa først idag. Båda flickorn ær underbart søta och førældrarna ær fantastiska! Barnen fick æven varsin present av mig idag, så nu ær man ænnu mer populær. ;)
I morgon børjar jobbet, ska bli rætt kul! Ser æven fram emot tisdagen, då ska jag træffa Carro och Sara før att gå med dem på praktikant-/aupairtræff i Svenska kyrkan.

Snart sovdags nu, godnatt!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hej Klara. Kul att läsa, du skriver så bra =)

Anonym sa...

Klara!
Du är bäst...
Fortsätt ditt dagboksskrivande. det är värdefullt. Dokumentera också med bilder.

"Pappen"