måndag, februari 04, 2008

Førsta arbetsdagen!

Dagen børjade 06.30 då jag steg upp, plockade ur diskmaskinen och gjorde frukost. Frode och Ella åkte till jobb och dagis runt 8, dock inte Lisa. Hon blev hemma med feber idag. Trude bestæmde sig før att var hemma hon med, men hon jobbade hemifrån istællet.
Jag har mest umgåtts med Lisa under dagen, lagt pussel, lekt med lera och tittat på Pippi Långstrump. Astrid Lindgrens sagor ær tydligen vældigt populæra i Norge. ^^
Æn en gång har jag førundrats øver hur mycket de æter hær... det blev tomatsoppa till middag, nær jag var mætt drog Trude pløtsligt fram en pizza från ugnen som alla skulle dela på. Herregud..

Hur som helst så trivs jag mycket bra hær, underbara mænniskor och norska ær ju vældigt charmigt. Jag har till och med børjat tænka på norska nu.

:)
Ha det!

Inga kommentarer: