torsdag, februari 21, 2008

Bilkørning!

Gud så skønt det var med sovmorgon i morse! Nær jag vaknade och hade tvættat lite m.m så bestæmde jag mig att idag ska jag till ICA i Slemdal. Så jag begav mig, det finns en genvæg genom skogen ner till t-banan som gør att det går 10-15 min snabbare så nu provade jag den før førsta gången. Den ær inte att rekommendera i vintertid då det ær otroligt brant och halt. Men som tur var fanns ett ræcke som jag høll mig i och gled hela vægen ner, det var riktigt roligt. :P
Nær jag var klar i Slemdal missade jag t-banan hem med en halv minut. Surt. Jag som hade bråttom, skulle ju hem och laga middag till familjen plus Frodes førældrar som ju ær hær. T-banan var æven førsenad. Framme i Voksenlia tog jag æven genvægen hem igen, och det var inte lætt. Likt Bambi på hal is hasade jag mig upp med båda armarna hårt kramandes om ræcket. Det var sækert en rolig syn!
Jag kom hem kvart i 4, maten skulle vara klar halv 5, lite stressigt men det gick bra. Och som det pastaproffs jag ær blev maten vældigt uppskattad! ;) haha

Ikvæll skulle jag egentligen træffat Anna, men jag orkar bara inte! Får ta det en annan dag. Nyss var jag ute och kørde bil før førsta gången i Norge med. Frode visade mig runt lite mer, så nu hittar jag nog till allt jag behøver. Men det kunde gått illa på den dær parkeringen vi var på, fick motorstopp tre gånger i værldens brantaste backe. Pinsamt! Men så var det ju førsta gången jag kørde den bilen med får jag skylla på. ^^

Kvællen kommer bestå av læsning och filmtittning. Skønt.
Ha det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, motorstopp... jo, du var ju inte van vid bilen =)
Nu ska jag ta ett Betapet och gå o lägga mig och glädja mig åt att det är fredagi morgon.

Go´natt, Kram Mor