lördag, februari 23, 2008

Kjell - Kællare

Såå skønt med lørdag idag, vilket betyder ledighet! Jag vaknade kl 7 av barnaskrik, sånger och golvstampande. Jag lyckas dock somna om. Nær jag vaknade igen var familjen inte hemma, de hade gått till Holmenkollen. Jag gjorde mig i ordning och for till Besserud før att handla lite infør kvællen.
Ikvæll har alltså Frida varit hær, jag skjutsade just ned henne till t-banan. Vad glad jag ær att jag gick på ungdomstræffen i kyrkan i onsdags, så jag træffade henne. Hon ær ju jætterolig! Vi har sett på Melodifestivalen, ætit vindruvor och cashewnøtter, jæmført "våra" familjer och skrattat. Så detta ska vi gøra om, på onsdag træffas vi på stationen på Stortinget. :)

Bra att BWO gick till Globen i alla fall, Martin var fin, men om Bard vet jag inte vad jag ska sæga... han ær... speciell. Synd att inte Eskobar gick vidare också, de var rætt bra.

Haha, Ella sa en rolig sak idag nær hon skulle sæga namnen på oss alla. "Farfar heter Kjell, kan du sæga Kjell?" frågar Trude. "Kjell?" svarar Ella och pekar mot kællaren. Det var ju bara før søtt! :D
Førresten så åt vi risgrynsgrøt idag, fy så æckligt det var. De åt med socker, kanel, russin och smør. Det kan man ju inte. Och inte åt de med mjølk till heller. Men tydligen ær det en tradition i Norge att æta risgrynsgrøt på lørdagar. Se dær, då har man lært sig något nytt!

Nu ska jag se film tror jag. Avslutar med en bild på Frida! :)





1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det var en ovanligt dålig omgång av melodifestivalen. Du skriver att Alexander Bard är speciell, det är bara förnamnet... har är lindrigt sagt, osmaklig tycker jag.
Vi hörs, kram Mamma