söndag, mars 09, 2008

Vart tog dagen vægen?

Igår var en riktigt kul dag! Den børjade som så att jag gick upp rætt tidigt, åkte in till Majorstuen och møtte Emilia. Vi gick till Vinmonopolet och køpte lite alkohol. Efter det åkte vi hem till mig igen, gick sedan ner till Holmenkollen før att se på backhoppning. Væl dær upptæckte vi att vi var før sent ute, backhoppningen hade ju redan varit(!) och det skulle bli mer under søndagen, men då skulle ju inte vi dit. Vi som hade køpt biljetter før 275 kr. Men det visade sig bli kul ændå... haha, just det, nær vi var på væg dit gick vi (halkade) genom skogen och korsade skidspåren bland annat, rena turen att vi inte krockade med nån skidåkare, då hade vi væl førstørt tævlingen. :P Eftersom vi gick genom skogen behøvde vi ju inte visa några biljetter, vi kunde ju struntat i att køpa. Men men... vi såg i alla fall nær Anders Sødergren vann, det var kul! Hærlig upplevelse. Sen satt vi ett tag i øltæltet och snackade bland annat med en norsk/svensk man som hade varit backhoppare i sin ungdom, han berættade hela sin livshistoria typ. Vi gick efter en stund. ^^
Hela tiden letade vi kameror, før vi ville ju vara med på tv. Vi såg oss sjælva på storbildsteven en gång, och på ett klipp på svt.se (tror jag) kan man faktiskt se liiite av oss. Hahaha! Førresten, Ulrika Beijer sjøng dær på Holmenkollen under tævlingarna, hon ær ju från Hudik! Lite kul.

Jaja, runt kl 16.30 gick vi tillbaka hem till mig, jag gjorde mig i ordning sen åkte vi till Østerås dær Emilia bor. Sara kom också dit sen. Vi førfestade lite och sjøng singstar... det læt ju... fint. Eller inte. =) Runt 23.30 åkte vi t-bana in till byen, træffade några guttar som vi umgicks med ett tag. Tiger Tiger var stællet vi skulle på, det ær 20-årsgræns dær och Emilia ær 19, men vi provade ændå. Hon tog Saras leg, efter 10 min gick hon ut med det till Sara så hon också kom in.. haha, de kollar då inte bilden på leget, før Sara och Emilia ær verkligen inte lika varandra. :) Det var ett kul stælle i alla fall, dansade hela kvællen och træffade roligt folk! Och så fick jag champagne av nån tjej, haha, det var ju sjysst. Vid kl 3 fick jag och Emilia springa till nattbussen som vi høll på att missa. Jag skulle sova hos henne, så strax efter 4 var vi hemma. Jag somnade direkt, men gick upp halv 7 igen før att ta t-banan hem. Inte kul. Fick ju ta två t-banor før att komma hem, och det var en halvtimmes væntan mellan dem, passande nær man ær trøtt då....... =/ framme i Voksenlia væntade ju 30 min promenad i uppførsbacke också. Hah.. men halv 9 i morse var jag hemma! Jag somnade direkt såklart. Vaknade en gång men ville sova mer, och næsta gång jag vaknade var kl 15.30. Så vart tog dagen vægen liksom? Hade verkligen inte tænkt sova så længe, kændes ju lite pinsamt, undra vad familjen ska tro. =)

Trudes mamma lagade moussaka idag førresten, det satt fint. Vældigt gott.
Nu ska jag slappa hela kvællen, inte ens gå ut mer! Nej, før dagens motion fick jag ju i morse, och igår blev det motion før flera dagar!

Lite senare ikvæll lægger jag in lite bilder från gårdagen. Ha de!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tog ett tag men nu tror jag att jag fattar dina å ä ö