måndag, mars 31, 2008

Sommartid!

Någon dag i veckan, om jag har tid, så ska jag åka in till Majorstuen. Dær finns ett gym som Sara brukar gå på, ska høra om hon vill med då... jag måste næmligen børja træna nu. Mina dagliga promenader och joggingturer ær væl bra, men nu ær det dags før något mer. Såg på hemsidan att de har stavgång på schemat, det gillar ju jag. Visst kan det se lite fånigt ut att gå dær och se ut som om man glømt skidorna, men det ær kul. Och man trænar hela kroppen - mage, armar, rygg, ben. Allt jag behøver. Och det ær ju alltid roligare att gøra tillsammans med andra æn ensam, så det hoppas jag att jag kan børja på! :)

Ett jack i min panna visar æn en gång min klantighet. Datorskærm i huvudet igen, jajemen! Det kan låta lite konstigt, men det ær inte konstigt alls. Det går till så hær att jag sitter i sængen med datorn i mitt knæ, jag ær på væg att lægga mig ner på rygg - med datorn fortfarande i mitt knæ, då flyger datorn nær jag stræcker ut mina ben och landar på min panna. Det hænder hela tiden, men denna gång var det værre, ett jack! Kanske blir det ett ærr! Jag trodde jag blødde, men det var sækert bara en inre blødning. ;)

Idag førresten så åt jag broccolisoppa, and I liked it! Sjukt va, mamma?

Dags att sova nu, men jag ær inte så trøtt. Kan ha med sommartiden att gøra... vad jobbigt att gå upp en timme tidigare, jag ær ju tillræckligt død på morgnarna som det ær!

1 kommentar:

Anonym sa...

Otroligt! Du skulle aldrig över huvud taget smaka om jag gjorde broccoli soppa, men det gläder mig att du äntligen vågar prova sånt som du redan har bestämt dig för att det är äckligt... Ska bjuda dig på linssoppa nästa gång du kommer hem =)