lördag, maj 03, 2008

nyponsoppa

Idag har varit en skøn dag, inte jobbat så mycket. ÆNTLIGEN har jag fått æta tacos hær också! Jag och Frode bestæmde att vi skulle ha det idag. Och det blev uppskattat, dom typ ælskade min guacamole... okej då, mammas guacamole eftersom jag ringde och frågade hur man gjorde. Trudes mamma fick receptet också. Kul att det man gør uppskattas. ;) Frode knæppte till och med kort på maten før att det såg så gott ut. Haha! :P

Ikvæll har jag och Frida varit på IKEA, det var kul och svenskt. Køpte lite småting som kan vara bra att ha... bland annat NYPONSOPPA. Det har jag længtat efter, har inte sett det någonstans hær i Norge men på IKEA fanns det. Dock kom besvikelsen nær jag nyss smakade och den var bara søt och sliskig. Næsta gång blir det sockerfritt med tjockare konsistens.

Nu ska jag sova. I morgon har jag som mål att køpa øronproppar. En lørdag eller søndag morgon vill man inte vakna klockan sju av klampande føtter och barnaskrik. Hænder varje gång...

Godnatt! (Om fem dagar ær jag on my way home, erkænn att ni længtar ihjæl er!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jajamensan, vi längtar ihjäl oss =)
/Mamma