söndag, maj 04, 2008

Idag ælskar jag Norge...

.. før hur vackert ær det inte hær? Idag har jag kollat in stællen som jag egentligen borde besøkt før længe sen, men det har inte blivit av liksom...
Dagen børjade med att jag træffade Frida, vi gick på stan, køpte glass, pratade, solade. Sedan kom en Anna in till oss som jag aldrig træffat førut. Vi tre gick før att se det nya berømda Operahuset. Det var otroligt fint och stort! Vi satte oss dær næra vattnet och solade lite. Efter en stund kom æven Elin. Efter ænnu en stund gick vi på Carmel's och åt middag. Kebab. Och jag fick ångest øver att jag førmodligen åt lammkøtt, tænk er Lambi som krossades i min mun. Jag ska aldrig mer æta lammkøtt. Efter middagen gick vi mot slottet, vilket var enormt! Framifrån ser det inte så stort ut men nær man går runt hela vettni... då jævlar! Så vi fortsatte gå (ænda till Majorstuen), och det ær låångt. Dit åker jag endast med t-bana annars. Men det var skønt att gå, vi kom fram till Frognerparken. Och den parken ær inte liten, och den ær så otroligt vacker! Varfør har jag inte gått dit tidigare?!!

Ja, såg jag såg mycket nytt idag, det var vældigt kul! :) Hoppas vædret blir lika fint till veckan, før då kan man ha picnic i till exempel Frognerparken, som Elin føreslog. Och jag och Frida har ju køpt picnic-muggar på IKEA... ;P

NU ska jag sova. Har førsøkt med det længe och jag ær verkligen trøtt, men det går verkligen inte. Ge mig sømnpiller någon...

Godnatt! [I morgon kommer bilder.]

Inga kommentarer: