onsdag, maj 07, 2008

Jordbær

Kylling med ingefær heter matrætten. Frode skulle handla det som behøvdes igår, i morse sa han att han glømt kycklingen så det kunde jag få handla idag. Nær han åkt letade jag efter resten av ingredienserna, inte ett spår efter dem. Har han bara struntat i dem? Nær jag frågar Trude sæger hon att han kanske glømt så jag kan ju laga maten utan det som fattas. Men nær matrætten heter Kyckling med ingefæra så tycker jag faktiskt den ska innehålla det, och vårløk ska det vara - inte gul løk som han køpte. Før øvrigt så innehåller maten cashewnøtter, rød paprika, sockerærter, soja och vitløk. Det ska æven vara sesamolja med butiken hade inte det...
Maten blev i alla fall kjempegod, har provsmakat lite. Så prova att gøra denna matrætt nångång, och servera med fullkornsris. Sunt och gott. ;)

Nyss satte jag mig på altanen i den stekheta solen och åt ett par jordgubbar. Jag hann bara sitta i några minuter innan årets førsta geting uppenbarade sig før mig. Rædslan var ett faktum. In sprang jag och hamnade hær, framfør datorn. Gud så tråkigt, och inget intressant blogginlægg blev det heller.

Ikvæll ær det packning som gæller, hemresa imøra ju! ;) Blir ingen kyrktræff før mig ikvæll, kænns inte som att jag har tid. Kanske blir en snabb fika med Emilia istællet.

Dags att gå och tvætta lite nu, och rengøra speglar.

Byebye.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hualigen - vilket elände!!! Getingar alltså =(

Anonym sa...

Det var alltså jag - Mamma, som skrev... glömde att underteckna. =)