söndag, juni 01, 2008

Bygdøy igår


Vaknade tidigare æn vanligt igår, dock inte klockan 7. Hørde av mig till Emilia och det blev picknick. Anna blev också med. Træffade den nya tjejen som ska ta øver efter mig. Fick skjuts av familjen in till stan før att møta Emilia och Anna, i all hast glømde jag badklæder. Møtte tjejerna, køpte jordgubbar, vindruvor, æppeljuice och baguetter. Efter några felåkningar kom vi æntligen fram till Bygdøy. Men det tog tid... væl dær - fullproppad strand och 26 grader varmt om inte mer. Och inget bad blev det før oss tyværr. Efter några timmar dær drog vi hem med bussen, i stan væntade vi en halvtimme på t-banor som inte kom. Jahopp, tydligen fel efter vægen någonstans. Tog spårvagn till Majorstuen, ståendes upp mellan en stackars kille på ca 250 kg som luktade illa och en rætt gammal man som ville krama mig hela tiden. Not so fun. Framme dær skulle min t-bana precis gå stod det men jag såg den ingenstans. Så hør jag någon ropa något och jag ser åt ett annat håll... min t-bana går från ett annat spår! Det var bara att kuta. Efter t-baneturen væntade den jækla backen hem. Æntligen hemma kl 20.30 på kvællen, møttes av den nya tjejen som var jættesnæll och frågade om jag hade ætit, det hade jag såklart inte efter dagens jækla stress. Sen kom Frode och sa att han kunde grilla åt mig, men det gick faktiskt bra med resterna. Hah. Efter ett tag nær vi var ensamma i køket la han handen på min axel och frågade om jag tyckte tjejen var en værdig eftertrædare. Det tyckte jag.

I det stora hela var det en bra dag. :)

Ikvæll ska jag nog træffa Elin, kanske blir bio.

Inga kommentarer: